Klanten die enthousiast zijn over wat jouw merk doet en dit van de daken schreeuwen worden ook wel merkambassadeurs genoemd. Met de opkomst van social media kanalen zijn merkambassadeurs een belangrijk onderdeel geworden in de marketingstrategie. Maar hoe bereik je het wauw-effect waardoor klanten ambassadeurs worden? Je leest het hier.
Vind de ambassadeurs van jouw bedrijf
Niet alleen klanten vallen onder de groep merkambassadeurs, ook partnerorganisaties waar jullie mee samenwerken kunnen van invloed zijn. Zij kunnen immers ook laten zien dat jouw bedrijf een goede service levert! Je medewerkers zijn zeer geschikte kandidaten om merkambassadeurs te worden.
Meer dan klanten
Klantervaringen worden steeds belangrijker voor jouw succes en daarom wil je graag dat jouw klanten niet ‘slechts’ tevreden zijn. Tevreden klanten kunnen nog steeds prijsbewust zijn en afgaan op aanbiedingen en acties. Je wil dat je klanten dusdanig blij zijn met de diensten, producten of service die je te bieden hebt, dat ze dit van de daken willen schreeuwen. Tevreden is dan echt niet goed genoeg. Dit betekent dat jij ze een extra ervaring zal moeten bieden. Je afspraken nakomen is één ding, maar in 2019 willen klanten net dat stukje extra service of een kleinigheid voordat ze echt enthousiast zijn.
Zo doen andere bedrijven het
Denk aan Body & Fit die een extra geeft in de vorm van een shakebeker, Bol.com die kaartjes stuurt, Coolblue die op de meest geniale manieren inhaakt. Deze bedrijven geven de klant net een een stukje extra (persoonlijke) service. Hierdoor komt de klant niet alleen terug, hij zal ook je merkverhaal verder uitdragen aan de wereld. In het geval van Body & Fit gaat het om een gratis goodie, terwijl Coolblue en Bol.com meer inhaken op unieke momenten waarbij zij klanten echt verrassen.
Zo maak je van een klant een ambassadeur
Wat deze grote spelers kunnen, kun jij ook. Kies een eigen strategie om het wauw-effect mee te bereiken. Denk mee met je klanten, stuur ze een attentie op hun verjaardag of verras ze met bloemen of taart wanneer je een grote oplevering hebt afgerond. Hoe je omgaat met fouten is ook enorm belangrijk voor het wauw-effect. Er kan altijd iets mis gaan. Los dit goed op voor de klant en ga altijd een stapje verder. Naast een passende oplossing kun je bijvoorbeeld een kaartje sturen met excuses of een ander extraatje geven.
Het wauw-effect met Bloeiende Toekomst
Wij bereiken zelf het wauw-effect met onze prachtige orchideeën. Dat kun jij ook! Geef ze weg als relatiegeschenk of maak een spetterende eerste indruk door ze bij de receptie neer te zetten. Orchideeën doen het ook goed in ontvangstruimtes, kantoren en vergaderruimtes. Laat zien dat je aandacht hebt voor je klanten en de medewerkers met een mooi aangeklede ruimte. Daarnaast dragen de orchideeën van Bloeiende Toekomst ook nog eens bij aan een betere wereld. Win-win!
Ook het wauw-effect bereiken met de orchideeën van Bloeiende Toekomst? We vertellen je graag meer,
neem contact met ons op.